donderdag 17 september 2009

Calmeynbos

Vanmiddag gaan lopen in 't Calmeynbos in De Panne/Adinkerke. Gestart aan de Nachtegaal in de Olmendreef en zo de langste (ahum 4,2km) route aangevat. Na deze route was het de bedoeling om het kortste parcours (1km) eraan toe te voegen...
Jawadde! Een heel goeie start (op 't gemak) en in een leuke omgeving. Helaas heb ik nog geen Garmin om de juiste km's/snelheid bij te houden; maar 't voelde goed aan. Maar dan! Ik die dacht dat ik 5,2 km in het bos ging lopen had het al snel bij het verkeerde eind ;) Ipv te 'boscrossen' was het - in mijn gevoel - minstens voor de helft 'duinen-met-héél-erg-zacht-zand-op-en-neercrossen' ;)
Was het de vermoeidheid of de onoplettendheid maar ik had duidelijk een wegwijzertje gemist, met behoorlijke consequenties ;) Ik liep verschillende duinenbergen op en neer in het mulle zand en pas dan, pas dan - na al die mini-Kemmelbergen overwonnen te hebben - bleek dat ik verkeerd gelopen was. Rechtsomkeer!. Ik schat dat ik op die manier minstens 2x500 meter extra heb gelopen. Een berg oplopen in mul zand is écht geen lachertje.
Enfin, op zich wel een leuke middag beleeft hoor - alleen anders dan verwacht :)
Alleen dat brengt de statistieken nogal in de war... 22'55" voor "4,2 km" (7,66km/h) maar laten we toch maar die ene extra km bijtellen - al is het maar voor mijn gemoedsrust ;) (9,48 km/h)
Ik doe het zeker nog eens over... en als er mensen willen meegaan, wees welkom.... ik wéét nu wél de juiste weg ;-)

Zondag loop ik de 5K van de Alprojogging in Wevelgem - alleen weet ik niet of het verstandig is om op zaterdag ook nog eens te lopen? Of loop ik beter morgen wel en zaterdag dan niet ? Een ervaren loper die wat tips kan geven ?

1 opmerking:

  1. Dag Fred. Ook een ingebouwde GPS lees ik! Uw blog staat reeds op mijn blogske. Blijven trainen en ... vergeet uw hondjes niet. Die hadden u de juiste weg kunnen tonen. :-) Normaal loop ik niet voor een wedstrijd maar een half uurke rustig joggen kan geen kwaad.Succes tijdens de Alpro, ik ben ingeschreven voor de marathon maar zal niet aanwezig zijn aangezien ik in het verre Duitsland zit.

    BeantwoordenVerwijderen