dinsdag 15 september 2009

Les 6

Jawel, vandaag les 6 gelopen met Evy! Het was m'n tweede interval-training, en dat was behoorlijk zwaar. Enfin volgens het boekje: 10 min. opwarmen 4000m lopen en daarin 6x30" versnellen om af te sluiten met 10 min. te joggen.
Waar Evy het vandaan haalt om 10' op te warmen weet ik niet, want na 10' sta ik al in schuim en zweet ;) Enfin na 3' was het de bedoeling om 1' te springen, maar door omstandigheden (ahum... lees:het was nog niet donker en redelijk wat volk op de baan) heb ik maar beslist dat niet te doen :-)
Op 't einde van de opwarming wel 1' stilgestaan om te strechen.
M'n eerste km gelopen in 5'10" (11,6 km/h); Met die 1' strechen inbegrepen heb ik 43'30" in beweging geweest en daarin 7,6 km afgelegd (10,48 km/h) Als we die strechminuut aftrekken zou dat 10,73 km/h geweest zijn...
Ging behoorlijk vlot en op naar de volgende les!
Wellicht overmorgen in 't Calmeyn bos in De Panne gaan lopen, daar hebben ze diverse parcours ... ben benieuwd.

1 opmerking:

  1. 10,7km/h voor iemand die nog maar net gestart is en ruim 105kg woog. Volgens mij maak je de zelfde fout van zo veel beginners. Je loopt veel te vlug. Valt makkelijker te beoordelen als je overslagpols en GHS kent. Maar ik denk dat je de trainingen beter aan 9km/h afwerkt. Wie weet ben je dan na die 10m opwarming misschien nog niet in het schuim en het zweet.

    BeantwoordenVerwijderen